Zaklęcia

Accio

Opis: sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, (np. "Accio okulary") albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Carpe Retractum.

Aquamenti

Opis: wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.

Alohomora

Opis: otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Sezam Materio, a odwrotnym Colloportus, jednak jest ono zwykle za słabe na pokonanie bariery Sezam Materio.

Anapneo

Opis: Zaklęcie udrożniające drogi oddechowe.

Aperatium

Opis: ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.

Ascendio

Opis: Pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony.

Avis

Opis: Z różdżki wylatuje stado ptaków.


Bąblogłowy

Opis: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.

Bolate Acendelai

Opis: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.

Cave Inimicum

Opis: wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.

Chłoszczyść

Opis: czyści oraz porządkuje.

Colloportus

Opis: zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.

Confundus

Wymowa: "Confundo".
Opis: zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimblewimble.

Confringo

Opis: powoduje eksplozję danego obiektu.

Conjunctivitis

Opis: oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.

Zaklęcie Czterech Stron Świata

Wymowa: "Wskaż mi".
Opis: różdżka obraca się w kierunku północy.


Defodio

Opis: zaklęcie które odłupuje np. kawałki ścian, chodnika

Deletrius

Opis: usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.

Deprimo

Opis: robi duże dziury w drewnie

Depulso

Opis: odpycha przedmioty od siebie. Zaklęciem odwrotnym jest "accio"

Descendo

Opis: Otwiera ukryte przejścia.

Diffindo

Opis: Rozcina takie materiały jak paski itp.

Dissnedium

Opis: Zaklęcie ujawniające.

Drętwota

Opis: oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.

Duro

Opis: przemienia w kamień.

Densaugeo

Opis: sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie wielkie.

E

Engorgio

Opis: powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.

Episkey

Opis: niweluje uszkodzenia ciała.

Erecto

Opis: Zaklęcie prostujące, stawiające.

Evanesco

Opis: powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.

Zaklęcie Patronusa

Wymowa: "Ekspekto patronum".
Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami.Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.

Expelliarmus

Opis: rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szkarłatny błysk oraz świst.

Expulso

Opis: powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

F

Feraverto

Opis: zamienia zwierzę w puchar na wodę

Ferula

Opis: opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).


Finite

Opis: kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegra i Petrificus Totalus). Inną formą tego zaklęcia jest Finite Incantatem (powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegra).

Flagrate

Opis: oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.

Flagrante

Opis: zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.

Furnunculus

Wymowa: "Fernukulus".
Opis: powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.


Geminio

Opis: powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).

Glisseo

Opis: wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).

H

Harmonia Nectere Passus

Opis: Umożliwia działanie Szafki Zniknięć.

Homenum Revelio

Opis: ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.


Immobilus

Opis: unieruchamia ofiarę spowalniając ją

Impedimenta

Opis: na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus

Impervius

Opis: nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).

Incarcerous

Opis powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.

Incendio

Opis: podpala .Zaklęciem o działaniu podpalającym jest również Lacarnum Inflamare.

Innaminitus Conjurus

Opis: wyczarowuje przedmioty

J

Jęzlep

Opis: powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.

K

Zaklęcie Kameleona

Wymowa: Kameleus
Opis: kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.

L

Lacarnum Inflamare

Opis: umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.

Legilimens

Opis: umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".

Levicorpus

Opis: sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół , lub daleko odrzuca przeciwnika . Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus, a innym zaklęciem lewitującym jest Wingardium Leviosa.

Liberacorpus

Opis: jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).

Locomotor

Opis: służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (z łaciny mortisśmierć, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie.Zaklęciem o podobnym działaniu jest Immobilus. Przeciwzaklęciem jest Mobiliarbus.

Lumos

Opis: powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego) i Lumos Solem (z łaciny solSłońce rozumiane jako światło, działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych. Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.


Mobiliarbus

Opis: służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.

Mobilicorpus

Opis: przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).

Morsmordre

Opis: wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.

Muffliato

Opis: sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi). Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.


Nox

Opis: odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.

Nox Maxima

Opis: powoduje całkowitą ciemność

Zaklęcie Nienanoszalności

Wymowa: zaklęcie całkowicie niewerbalne.
Opis: powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.

O

Obscuro

Opis: sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.

Zaklęcie Zapomnienia

Wymowa: Obliviate
Opis: używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.

Orchideus

Opis: powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta

Oppugno

Wymowa: Opunio
Opis: Zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę.

P

Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała

Wymowa: Petrificus Totalus.
Opis: powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje

Peskipiksi Pesternomi

Opis: być może (gdyż nie zadziałało, ponieważ to błędna wymowa) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.

Piertotum Locomotor

Opis: ożywia rzeźby i posągi

Portus

Opis: zamienia dany obiekt w świstoklik.

Priori Incantatem

Opis: wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.

Zaklęcie Tarczy

Wymowa: "Protego"
Opis: na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblisus.

Protego Horribilis

Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.

Protego Totalum

Opis: sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.

Zaklęcie Proteusza

Wymowa: Brak (zaklęcie niewerbalne).
Opis: powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.

Q

Quietus

Opis: osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffilato.

R

Reducio

Opis: redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów, parzy innych.

Reducto

Opis: niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.

Rennervate

Opis: Uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota

Relashio

Opis: Jest to zaklęcie uwalniające(niszczy nawet bardzo twarde obiekty wystrzeliwując strumień ognia)

Reparo

Opis: naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary)

Repello Mugoletum

Opis: sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka)

Opis: jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).

Riddiculus

Opis: zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
.


Salvio Hexia

Opis: ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Sectumsempra

Opis: powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.

Serpensortia

Opis: wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.

Silencio

Opis: w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffilato – wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.

Sonorus

Opis: zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffilato i Silencio.

Szatańska Pożoga

Wymowa: satius
Opis: rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów. Rozwinięcie (satius maxima)powoduje wielki deszcz ognistych kul

T

Tarantallegra

Opis: Służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg. Czar Talantallegra cofa zaklęcie Finite.

Tergeo

Opis: usuwa różne substancje np. kurz, krew. Podobne zaklęcie to Chłoszczyść.

U

Upiorogacek

Opis: straszy i wywołuje lęk.

W

Waddiwasi

Opis: odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.

Wingardium Leviosa

Opis: unosi wskazany obiekt.

Zaklęcia Niewybaczalne

Avada Kedavra

Opis: najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych (ang. The Unforgivable Curses), nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i śmierciożerców. Jedyną osobą, której udało się je przeżyć, był Harry Potter. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane było dożywotnim pobytem w Azkabanie. Do jego rzucenia trzeba mocy większej od mocy niepełnoletniego ucznia.

Cruciatus

Wymowa: "Crucio"
Opis: jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umierała – zaklęcie trwało tak długo, aż czarodziej rzucający je zdjął klątwy. Ofiara zaklęcia myślała jedynie o tym, by umrzeć i już więcej nie cierpieć. Zaklęciem tym torturowano znanych aurorów Franka Longbottoma oraz jego żonę (rodziców Neville'a Longbottoma), co doprowadziło ich do utraty zmysłów.

Imperius

Wymowa: "Imperio".
Opis: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem. Ofiara klątwy przestaje samodzielnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzucał klątwę. W czasach rządów Voldemorta zaklęcie to sprawiało wiele trudności Ministerstwu Magii i pojedynczym czarodziejom, ponieważ trudno było odróżnić, kto działał pod wpływem zaklęcia, a kto z własnej woli. Po upadku Voldemorta większość jego popleczników tłumaczyła się, iż działali właśnie pod wpływem klątwy Imperius.

Pozostałe:

Arania Exumei

Opis: zadaje ból pająkom.

Acsendio

Opis: pozwala wydostać się na powierzchnię wody, ale tylko wtedy, gdy trzymamy różdżkę w dłoni. Bo to ona sama wylatuje na powierzchnię.

Partis Temporus

Opis: tworzy potężny ognisty tunel.

Aresto Momentum

Opis: najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.

Bombarda

Opis: całkowicie niszczy wszystkie rzeczy. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima.

Bracchium Emendo

Opis: powoduje znikanie kości (być może prawdziwe działanie miało być inne).

Diminuendo

Opis: zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.

Everte Stati

Opis: wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.

Immobilus

Opis: spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).

Lacarnum Inflamarae

Opis: powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień. Innym zaklęciem podpalającym jest Incendio.

Perriculum

Opis: powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca). Zaklęciem również wystrzeliwującym iskry (ale służącym do ataku) jest Relashio.

Sesam Materio

Opis: usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.

Vipera Evanesca

Opis: sprawia, że żmija znika.

Volate Asenderay

Opis: wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.

Flipendo

Opis: Odpycha i przewraca przedmioty.

Inne:

  •  Vulnera sanentur – czar leczący głębokie i poważne urazy cielesne oraz drobne zranienia.
  •   Mimblewimble – powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.
  • Skurge – usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy).
  • Spongify – zamienia dywaniki Spongifus w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.
  • Alohomora - otwiera różne przedmioty
  • Draconifors – przekształca posążki przedstawiające smoka w żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
  • Glacius – zamraża (przydatne w walce z ognistymi salamandrami – można je zamrozić).
  • Lapifors – przekształca posążki przedstawiające królika w żywe króliki, którymi można przez krótki czas kierować.
  • Snufflifors – zamienia latające książki w myszy.
  • Carpe Retractum – wytwarza magiczną "linę", którą można podciągnąc się do wybranego obiektu (bez wysiłku), a także pociągnąc za inną linę lub przyciągnąc podobne przedmioty.
  • Aqua Eructo – sprawia, że z różdżki tryska strumień wody, podobnie jak przy użyciu Aguamenti.
  • Avifors – powoduje, że z różdżki wylatują ptaki, które atakują przeciwnika.
  • Ebulbio – powoduje wystrzelenie z różdżki baniek, które atakują przeciwnika
  • Ducklifors – przekształca przeciwnika w małą kaczkę, która później wybucha.
  • Herbivicus – powoduje szybki wzrost roślin.
  • Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów). Działa to przez kilkanaście sekund.
  • Melofors – zamienia daną część ciała w dynię.
  • Orbis – pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
  • Lapifors – zamienia w króliki.
  • Vermiculus - zamienia w robaki.
  • Orchideus - powoduje wystrzelenie z różdżki kwiatów orchidei w stronę przeciwnika.
  • Forcenti – wzmacnia zaklęcie Drętwota
     
  • Carpe Retractum – rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
  • Depulso – odpycha przedmioty, podobnie jak Flippendo.
  • Flipendo – służy do przewracania przedmiotów (np. kociołków), odkrywania ukrytych obszarów, otwierania drzwi lub odpychania przedmiotów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz